Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017

Ουραγός στην κατανάλωση private label προϊόντων η Ελλάδα

Πριν από λίγες ώρες η αμερικάνικη αλυσίδα Southeastern Grocers, κάτω από την "ομπρέλα" της οποίας βρίσκονται τα brands BI-LO, Fresco y Más, Harveys και Winn-Dixie, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να "ρίξει" στην αγορά 3.000 νέους κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. 
Η συγκεκριμένη αλυσίδα δεν είναι η μοναδική που
"ποντάρει" στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label).

Οι Ευρωπαίοι λιανέμποροι παραμένουν πρωτοπόροι σε αυτή την αγορά, που μπορεί να βρίσκεται υπό πίεση, ωστόσο το μερίδιό τους, στη Γαλλία για παράδειγμα, αγγίζει το 34,1%, στο 17,2% διαμορφώνεται στην Ιταλία ενώ στη Μεγάλη Βρετανία, που παραμένει μια από τις χώρες όπου η διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ισχυρή, το μερίδιό τους αγγίζει το 51,8%.

Εν αντιθέσει με το τι συμβαίνει στις υπόλοιπες χώρες, στην Ελλάδα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ποτέ δεν κατάφεραν να πάρουν σημαντικό κομμάτι από την πίτα του παραδοσιακού λιανεμπορίου τροφίμων (σ.σ. εξαιρείται η Lidl), παρά την οικονομική ύφεση. 

Αντιθέτως η κατάρρευση της Μαρινόπουλος συμπαρέσυρε προς τα κάτω την κατηγορία.
 Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας υποχώρησαν πέρυσι κατά 13,5% σε σχέση με το 2015 (οι πωλήσεις επωνύμων προϊόντων σε 144 κατηγορίες ταχυκίνητων κωδικών μειώθηκαν μόλις 5,4%), με αποτέλεσμα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο "καλάθι" να μειωθεί στο 15,3%. Βέβαια η εξέλιξη αυτή συνδέεται αφενός με την κατάρρευση της Μαρινόπουλος, και αφετέρου με τον "πόλεμο" τιμών και το μπαράζ των προσφορών που έχουν επιδοθεί τα επώνυμα brands τα τελευταία χρόνια. Κάτι που αποτυπώνεται και στην καταναλωτική συμπεριφορά. 

Έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) αναφέρει πως το 76% των καταναλωτών αγόρασε πέρυσι περισσότερες προσφορές σε σχέση με το 2015.
Αποτέλεσμα στα ζυμαρικά, μια κατηγορία η οποία πέρυσι "έχασε" το 11% του όγκου των πωλήσεών της, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να μειωθούν κατά 22,4% ενώ διψήφιο ήταν το ποσοστό μείωσης των όγκου των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε: τοματοειδή (-15,9%), σάλτσες (- 21,5%), μαγιονέζες (-20,5%), ρύζι (-20,5%), ελαιόλαδο (-17,7%), αλεύρι (-24,6%), ψωμί (-38,7%),  γιαούρτι (-25,3%), κατεψυγμένες ζύμες (-26,5%), παγωτό (-33,3%), επιδόρπια (34,5%) και πάνες ( 64,1%).

Το ΙΕΛΚΑ υποστηρίζει πως παρά την οικονομική ύφεση η πλειοψηφία των καταναλωτών εξακολουθεί να αγοράζει τρόφιμα με βασικό κριτήριο την ποιότητα και την αξία που του δίνουν τα προϊόντα. 
Συγκεκριμένα, στην ερώτηση ποιος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας όταν αγοράζετε τρόφιμα, αν και φαινομενικά το κοινό είναι μοιρασμένο στη μέση, ανάμεσα στα χρήματα που δίνει σαν κύριο παράγοντα με 41% και δεύτερο την ποιότητα με 35%, στην πραγματικότητα οι τρεις παράγοντες που αποτελούν την αξία – ποιότητα, ασφάλεια, άνεση – υπερτερούν με το 60% των καταναλωτών να τα επιλέγουν και μόλις το 40% να αγοράζει με βασικό κριτήριο τα χρήματα που δίνει, αναφέρει στην έρευνά του το ΙΕΛΚΑ.

απο το capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου