Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Μετά τη Volkswagen σκάνδαλο και για την BMW


Απώλειες πάνω από 8% καταγράφει η μετοχή.

Απώλειες πάνω από 8% καταγράφει η μετοχή της BMW AG, έπειτα από δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Auto Bild, το οποίο αναφέρει ότι ένα από τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της έχει σε συνθήκες δρόμου μεγαλύτερες εκπομπές αερίων σε σύγκριση με τις τυποποιημένες συνθήκες ελέγχου.

Σύμφωνα με προδημοσίευση άρθρου του περιοδικού, το οποίο θα βγει ολόκληρο στη
δημοσιότητα αύριο, το αθλητικό μοντέλο X3 xDrive 20d της BMW, με κινητήρα ντίζελ, εξέπεμψε πάνω από 11 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου κατά τη διάρκεια δομικής σε δρόμο από το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (μη κερδοσκοπική ερευνητική οργάνωση), σε σχέση με το επιτρεπτό όριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η BMW από την πλευρά της αρνήθηκε οποιαδήποτε παραποίηση των στοιχείων.
 «Στον όμιλο της BMW, δεν υπάρχουν συγκεκριμένες δραστηριότητες ή τεχνικές προβλέψεις οι οποίες επηρεάζουν τις εκπομπές», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Τα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων είναι ενεργά είτε σε επίπεδο δοκιμών είτε σε κανονική χρήση σε δρόμο, πρόσθεσε ο ίδιος.

Ο χορός των αποκαλύψεων συνεχίζεται για την Volkswagen. 

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ δήλωσε σήμερα ότι οι παραποιήσεις των τιμών για τις εκπομπές ρύπων στα οχήματα της Volkswagen έγιναν και στην Ευρώπη, όχι μόνο στις ΗΠΑ.
«Έχουμε ενημερωθεί ότι επίσης στην Ευρώπη, οχήματα με πετρελαιοκινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων επηρεάζονται από τις λαθροχειρίες για τις οποίες γίνεται λόγος αλλού», είπε ο Ντόμπριντ σε δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι δεν είναι ξεκάθαρο πόσα πολλά αυτοκίνητα αφορούν στην Ευρώπη.

Ο υπουργός είπε επίσης ότι θα διενεργηθούν τυχαίοι έλεγχοι σε οχήματα άλλων εταιριών εκτός της Volkswagen.
«Είναι ξεκάθαρο ότι η Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικής Κυκλοφορίας δεν θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στα επίμαχα μοντέλα της Volkswagen, αλλά θα διενεργήσει επίσης τυχαίους ελέγχους σε οχήματα που έχουν κατασκευάσει άλλες εταιρίες» είπε.

Την ίδια στιγμή αναλυτές θεωρούν το σκάνδαλο τη μεγαλύτερη απειλή για την ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης.

Τα επιχειρηματικά και πολιτικά «θεμέλια» της Γερμανίας έχει τραντάξει το σκάνδαλο με τη Volkswagen, σχετικά με την εξαπάτηση σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων της.
Μάλιστα, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι αυτή η κρίση στην εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη απειλή για την ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης.

Η Volkswagen είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα, με περισσότερες από 270.000 θέσεις εργασίας εντός των συνόρων και ακόμη περισσότερες για τους προμηθευτές.

Ο CEO της εταιρείας, Μάρτιν Βίντερκορν ήδη πλήρωσε το τίμημα για το σκάνδαλο, καθώς παραιτήθηκε την Τετάρτη και τώρα οι οικονομολόγοι προσπαθούν να εκτιμήσουν τον αντίκτυπο που θα έχει στην έως τώρα υγιή οικονομία.
«Ξαφνικά, η Volkswagen έχει γίνει μεγαλύτερος κίνδυνος για τη γερμανική οικονομία ακόμη και από την ελληνική κρίση», δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING, Κάρστεν Μπρζέσκι.
Αν οι πωλήσεις της βυθιστούν στη Βόρεια Αμερική τους επόμενους μήνες, αυτό δεν θα έχει αντίκτυπο μόνο στην εταιρεία, αλλά και στη γερμανική οικονομία στο σύνολό της», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε σχεδόν 600.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ πέρυσι, περίπου το 6% των παγκόσμιων πωλήσεών της, που φτάνουν στα 9,5 εκατ. δολάρια. Ηδη η Υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος στις ΗΠΑ προειδοποίησε ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίζει πρόστιμα που φτάνουν ακόμη και τα 18 δισ. δολάρια, ποσό που ξεπερνά το συνολικό λειτουργικό κέρδος της 00003BAA για την προηγούμενη χρονιά.

Αν και ένα τέτοιο πρόστιμο θα μπορούσε να καλυφθεί από τα 24 δισ. δολάρια που η εταιρεία διαθέτει σε ρευστό, το σκάνδαλο έχει δημιουργήσει φόβους για μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας. 

Η μεγαλύτερη ανησυχία για τη γερμανική κυβέρνηση είναι πως άλλες αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως οι Daimler και BMW θα μπορούσαν να υποστούν επιπτώσεις από αυτή την καταστροφή για την Volkswagen. Δεν υπάρχει ένδειξη για κάποιο παράπτωμα από κάποια από αυτές τις δύο εταιρείες και κάποιοι αναλυτές εκτιμούν ότι ο ευρύτερος αντίκτυπος θα είναι περιορισμένος.

Όμως, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η εξάρτηση της γερμανικής οικονομίας από τον συγκεκριμένο κλάδο μπορεί να εξελιχθεί σε απειλή για μία οικονομία με προβλεπόμενη ανάπτυξη του 1,8% για φέτος. «Αν πέσουν οι πωλήσεις, αυτό θα επηρεάσει και τους προμηθευτές και μαζί με αυτούς ολόκληρη την οικονομία», ανέφερε ο Μάρτιν Γκόρνινγκ, του thnk tank DIW, με έδρα το Βερολίνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2014 775.000 άτομα απασχολούνταν στον τομέα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αριθμός που αποτελεί σχεδόν το 2% του συνολικού εργατικού δυναμικού.

Επιπλέον, τα αυτοκίνητα και τα εξαρτήματά τους είναι η πιο επιτυχής εξαγωγή της Γερμανίας, με τον κλάδο να πουλάει εκτός των συνόρων περισσότερα από 200 δισ. ευρώ την περασμένη χρονιά, δηλαδή αποτέλεσε σχεδόν το ένα πέμπτο των συνολικών εξαγωγών της χώφας.
Υπάρχουν πάντως και οι αντίθετες απόψεις.
Ο Γιόεργκ Κράεμερ, επικεφαλής οικονομολόγος της Commerzbank εκτίμησε μιλώντας στο Reuters ότι δεν θα υπάρξει ύφεσης εξαιτίας μίας μόνο εταιρείας.

 απο το financialbox.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου