Τρίτη 4 Αυγούστου 2015

To διαδίκτυο έχει μπει στην ζωή μας αλλά και στην χρηματοδότηση των νέων επιχειρήσεων ή ιδεών που θέλουν να γίνουν επιχειρήσεις


To διαδίκτυο έχει μπει στην ζωή μας και έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι αυτής. Έχει δημιουργήσει πολλές νέες ευκαιρίες και ανοίγει ορίζοντες στην παγκόσμια κοινωνία.
Έτσι και στην χρηματοδότηση των νέων επιχειρήσεων ή ιδεών που θέλουν να γίνουν επιχειρήσεις έδωσε την δυνατότητα να βρουν χρήματα ώστε να γίνει πραγματικότητα το σχέδιο τους.

Σίγουρα αν ακούγαμε πριν από κάποια χρόνια τον όρο crowdfunding (χρηματοδότηση από το πλήθος ή διαδικτυακή μικροχρηματοδότηση) δεν θα πιστεύαμε ότι
υπάρχει, και δεν θα αποτελούσε επιλογή για την χρηματοδότηση κάποιας επιχείρησης.
Σήμερα όμως αυτό δεν ισχύει και το crowdfunding είναι η λύση στο πρόβλημα αυτό, και αποτελεί ευκαιρία για εκατοντάδες ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να υλοποιήσουν κάποια επιχειρηματική τους ιδέας.

Τι είναι όμως το crowdfunding;

Πρακτικά είναι χρηματοδότηση μέσω διαδικτύου, αποτελεί την πλέον διαδεδομένη πηγή εξεύρεσης των απαραίτητων πόρων για την υλοποίηση νέων καινοτόμων business plans, ιδιαίτερα κατά τα πρώτα τους βήματα.
Ο τρόπος χρηματοδότησης μέσω crowdfunding είναι εύκολος. Οι ιδέες «ανεβαίνουν» σε πλατφόρμες ειδικά σχεδιασμένες για τον λόγο αυτό και οι υποψήφιοι επενδυτές, που μπορεί να βρίσκονται σε όλο τον κόσμο, «βάζουν» το ποσό που επιθυμούν. Οι περισσότερες ιστοσελίδες crowdfunding είναι συνδεδεμένες με ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, που επιτρέπουν την ταχεία διάδοση.
Μια καλά σχεδιασμένη καμπάνια μπορεί να γίνει γνωστή και να πετύχει τον στόχο της χρηματοδότησής που έχει θέσει μέσα σε λίγες μόνο ημέρες. Έτσι, εκτός από ένα νέο εργαλείο χρηματοδότησης, το crowdfunding είναι ένα άμεσο εργαλείο marketing και έρευνας της αγοράς για την επιτυχία ενός project.


Τι να προσέξετε
Από την πλευρά της εταιρείας, θα πρέπει να υπάρχει μια ιδέα, η οποία να έχει περάσει το αρχικό στάδιο της έρευνας και ανάπτυξης (αν πρόκειται για προϊόν) ή να έχει ολοκληρωθεί το επιχειρηματικό πλάνο (αν πρόκειται για υπηρεσία). Σε διαφορετική περίπτωση, θα συναντήσετε πολλά εμπόδια στην πορεία και θα δυσαρεστήσετε το κοινό σας.
Μην ξεκινάτε μια καμπάνια χρηματοδότησης αν δεν είστε έτοιμοι να προσφέρετε ένα αξιοπρεπές προϊόν ή υπηρεσία στο κοινό που θα σας στηρίξει. 
Αν ολοκληρωθεί επιτυχώς η καμπάνια αλλά οι υποστηρικτές σας δεν μείνουν ευχαριστημένοι από αυτό που θα λάβουν, τότε η φήμη της εταιρείας σας θα αμαυρωθεί. Αντίστοιχα αρνητική εντύπωση θα δημιουργηθεί αν δεν τηρήσετε τις ημερομηνίες παραγωγής και παράδοσης, όπως έχετε αρχικά αναγγείλει.
Μελετήστε πολύ προσεκτικά τους όρους χρήσης μιας υπηρεσίας.
Πριν καθορίσετε το ποσό που χρειάζεται να συγκεντρωθεί, υπολογίστε πόσο θα κρατηθεί από την πλατφόρμα crowdfunding, τους φόρους που πρέπει να αποδοθούν και ποια επιπλέον έξοδα θα προκύψουν για τη δημιουργία των προσφερόμενων πακέτων και την αποστολή τους στους υποστηρικτές σας.
Να έχετε υπόψη επίσης πως ενδέχεται το ποσό που θα συγκεντρωθεί να μην αποδεσμευτεί άμεσα.
Ακόμη κι αν μια καμπάνια χρηματοδότησης από το πλήθος δεν στεφθεί με επιτυχία, να θυμάστε ότι από την προσπάθεια θα έχετε αποκομίσει δημοσιότητα, θα έχετε προσελκύσει ενδιαφέρον και θα έχετε λάβει feedback από τον κόσμο. Όλα αυτά είναι πολύτιμα όσο και το χρηματικό ποσό που χρειάζεστε.

απο το capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου