Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Το success story δύο Θεσσαλονικέων: Με τη βοήθεια δυο lap top άλλαξαν το εμπόριο!


Οι μεγάλες ιδέες γεννιούνται, όταν κανείς δεν τις περιμένει, κάτι σαν τον θρύλο, που αναφέρει, ότι ο Νεύτωνας ανακάλυψε τη βαρύτητα, καθισμένος κάτω από μία μηλιά, όταν ένα μήλο έπεσε στο κεφάλι του.
Στην περίπτωση των νεαρών Θεσσαλονικέων Δημήτρη Κουρτέση και Κωνσταντίνου Μπρατάνη, συνιδρυτών της νεοφυούς (Start-up) επιχείρησης «Goodvidio», η ιδέα τους «χτύπησε κατακούτελα». Ανακάλυψαν τη λύση ενός προβλήματος, το οποίο μπορεί να απασχολεί εκατομμύρια ανθρώπους και
επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο, όταν αυτό βρέθηκε μπροστά τους, σε μία αναζήτηση ρουτίνας στο διαδίκτυο.
Αναγνωρίζοντας την αξία της προβολής βίντεο περιεχομένου στις σελίδες ηλεκτρονικών καταστημάτων, αλλά και την περιορισμένη διάδοσή της, χωρίς να χάσουν χρόνο, αξιοποίησαν τις γνώσεις, που είχαν ως μηχανικοί λογισμικού και δημιούργησαν μία ολοκληρωμένη και απλή στη χρήση λύση για online retailers σε όλον τον κόσμο.

Η «Goodvidio» εξασφαλίζει σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αναβάθμιση της εμπειρίας, που προσφέρει στους επισκέπτες του, με την αξιοποίηση βίντεο, σχετικών με τα προϊόντα του, τα οποία αντλεί από κοινωνικές πλατφόρμες, όπως το YouTube και το Vimeo.
Ενδεικτικό της δυναμικής της επιχειρηματικής ιδέας των κ.κ. Κουρτέση και Μπρατάνη είναι, ότι πρόσφατα εξασφάλισαν επένδυση ύψους 300.000 ευρώ από το «Jeremie Openfund II», προκειμένου να αναπτύξουν περαιτέρω το λογισμικό τους και να το προωθήσουν στις αγορές του εξωτερικού.
Η χρηματοδότηση ήλθε μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα VentureGarden, το ολοκληρωμένο πρόγραμμα της «Ελληνικής Πρωτοβουλίας» (ΤΗΙ), που στοχεύει στη δημιουργία μίας νέας γενιάς επιχειρηματιών και πραγματοποιείται σε συνεργασία με το «Anatolia School of Business» του «ΑCT» και το «ALBA Graduate Business School» του «American College of Greece».

«Από σκεπτόμενοι αγοραστές, καινοτόμοι επιχειρηματίες»
«Το 2013, ο μετέπειτα συνεταίρος μου κι εγώ, κάνοντας ηλεκτρονικές αγορές στο διαδίκτυο, παρατηρήσαμε πόσο ουσιαστικό ήταν να υπάρχει βίντεο δίπλα από κάθε προϊόν, που να παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά, τον τρόπο λειτουργίας του και τη χρησιμότητά του.

Εμείς συγκεκριμένα ψάχναμε να αγοράσουμε ένα laptop. Σε κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα υπήρχαν βίντεο, αλλά αναρωτηθήκαμε, γιατί τα περισσότερα δεν είχαν, τη στιγμή μάλιστα που στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όπως το youtube, υπάρχουν ελεύθερα εκατομμύρια βίντεο, από εταιρείες που κατασκευάζουν τα προϊόντα, από επαγγελματίες δημιουργούς βίντεο και από καταναλωτές που αξιολογούν τα προϊόντα.
 Επιδίωξη όλων αυτών είναι ο διαμοιρασμός των βίντεο σε όσους περισσότερους χρήστες του διαδικτύου» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο 35χρονος Δημήτρης Κουρτέσης, σχετικά με το ερέθισμα, που οδήγησε στη δημιουργία της «Goodvidio».
«Προέκυψε βασικά σαν ανάγκη για εμάς τους ίδιους. Σαν απλοί σκεπτόμενοι αγοραστές θέλαμε να δούμε τα χαρακτηριστικά του laptop και τι λέει ο υπόλοιπος κόσμος για μία τέτοια αγορά. Αναρωτηθήκαμε, γιατί να μην έχουμε το βίντεο στη σελίδα του προϊόντος, που σκεφτόμασταν να αγοράσουμε; Μας έλειπε και η άποψη του χρήστη» προσθέτει ο 28χρονος Κωνσταντίνος Μπρατάνης.

Η απάντηση στο εύλογο ερώτημα, γιατί τα ηλεκτρονικά καταστήματα να μην αξιοποιούν ένα τόσο αποδοτικό μέσο παρουσίασης προϊόντος, όσο το βίντεο, δεν ήταν γρίφος, καθώς η παραγωγή πρωτοτύπων (ιδίως για καταστήματα που διαθέτουν χιλιάδες κωδικούς προϊόντων) έχει απαγορευτικά υψηλό κόστος, ενώ ο εντοπισμός βίντεο στις χαώδεις κοινωνικές πλατφόρμες, η αξιολόγησή τους και η διαχείριση και συντήρησή τους σε μεγάλο αριθμό σελίδων είναι εξαιρετικά χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία.

«Κάπως έτσι δημιουργήσαμε μία πλατφόρμα, που αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη πρόκληση των ηλεκτρονικών καταστημάτων, που είναι το πρόβλημα εντοπισμού καλής ποιότητας βίντεο, σε κάθε προϊόν που διαθέτουν. Βοηθάμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα, όχι μόνο να εντοπίσουν το βίντεο, αλλά αξιολογούμε και την απόδοσή τους, μέσα στις σελίδες τους, εντοπίζοντας ποια βίντεο μαγνητίζουν περισσότερο τους επισκέπτες και δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό μία βάση δεδομένων», εξηγεί ο κ.Κουρτέσης.

«Από το σπίτι τους στο Innovation Campus του Retail Week του Λονδίνου»

Για τη δημιουργία της «Goodvidio», η βασική επένδυση που απαιτήθηκε ήταν η γνώση των κ.κ. Κουρτέση και Μπρατάνη, πολλές ώρες από το 24ωρό τους και εξοπλισμός δύο laptop.
Ξεκίνησαν να εργάζονται από τα σπίτια τους και αφού σύστησαν την εταιρεία εγκαταστάθηκαν σε ένα γραφείο, στη Θερμοκοιτίδα Τεχνόπολης Θεσσαλονίκης.
«Η επιχείρησή μας είναι έντασης γνώσης, δεν απαιτεί μηχανολογικό εξοπλισμό. Αφού δημιουργήσαμε το πρωτότυπο λογισμικό, το δείξαμε σε κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα, για να πάρουμε αξιολόγηση.
Στο τέλος του 2013 ήλθε η διάκριση σε έναν διαγωνισμό επιχειρηματικής ιδέας και τον Φεβρουάριο του 2014 συστήσαμε την εταιρεία» λέει ο κ. Κουρτέσης.
«Στην πρώτη έκδοση του λογισμικού προσπαθήσαμε να αποδείξουμε, ότι υπάρχει η ανάγκη για την υπηρεσία που προσφέρουμε.
Στο start-up weekend, στο Σέφιλντ, ο Δημήτρης ανέλαβε να πείσει μερικά ηλεκτρονικά καταστήματα κι εγώ εργάστηκα σε έναν μικρής κλίμακας video- player.
Σήμερα διαθέτουμε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα και μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα, από διάφορες χώρες, σε πιλοτικό πρόγραμμα περιορισμένης πρόσβασης (private beta).
 Επιβεβαιώσαμε ότι υπάρχει η ανάγκη.
Επόμενο βήμα μας είναι να εκτιμήσουμε το ύψος της προστιθέμενης αξίας που δημιουργούμε, ώστε αναλόγως να υπολογίσουμε το κόστος» προσθέτει ο κ. Μπρατάνης.

Καθώς η ζήτηση για τις υπηρεσίες της «Goodvidio» αυξάνεται και η ομάδα διευρύνεται. Σήμερα αποτελείται από πέντε μηχανικούς λογισμικού και πέντε επαγγελματίες του marketing και της επιμέλειας βίντεο.
Ο 35χρονος Δημήτρης Κουρτέσης είναι ο μεγαλύτερος της ομάδας, ενώ ο μικρότερος είναι μόλις 23 ετών. «Κάποιοι πελάτες μας εντοπίζουν, ενώ άλλους τους βρίσκουμε εμείς σε εκθέσεις, που αφορούν τον χώρο του e-commerce" σημειώνει ο κ. Κουρτέσης, ενώ δηλώνει υπερήφανος για την πιο πρόσφατη διάκριση, που επέτυχε η ομάδα, την επιλογή της "Goodvidio" από το Retail Week στο Λονδίνο (11-12 Μαρτίου) ανάμεσα σε πολλές start-ups, στο innovation campus του συνεδρίου, όπου θα παρουσιαστούν οι πιο καινοτόμες υπηρεσίες στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου».

«Μένουμε Ελλάδα»

Η έδρα της «Goodvidio» βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και ένα παράρτημά της στην Αγγλία, όπου φιλοξενείται -χωρίς χρέωση- στο Κέντρο Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου του Σέφιλντ, στο οποίο οι δύο νεαροί επιστήμονες είναι και υποψήφιοι διδάκτορες.
«Στην Αγγλία, τα Πανεπιστήμια βοηθούν τους φοιτητές και ενισχύουν τις καινοτόμες προσπάθειες. Επίσης, μέσα σε μισή ώρα, με 17 λίρες μπορεί κάποιος on-line να συστήσει επιχείρηση στην Αγγλία, ενώ αντίστοιχα στην Ελλάδα χρειάστηκαν αρκετές μέρες και γύρω στα 300 ευρώ. Εμείς, ωστόσο, επιλέγουμε να παραμένουμε στην Ελλάδα» λέει ο κ. Κουρτέσης.
Από την πλευρά του, ο κ. Μπρατάνης συμπληρώνει πως «όποιος πιστεύει ότι η Ελλάδα είναι δύσκολη χώρα να επιχειρήσει κάποιος, απλώς δεν το επιθυμεί αρκετά, καθώς αρκεί ένας κατάλληλος συνεργάτης να διαχειριστεί τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και η πραγματική πρόκληση είναι να εντοπίσει τους κατάλληλους συνεργάτες, να χαρτογραφήσει σωστά την αγορά και να καταλάβει σε ποιο τμήμα της απευθύνεται το προϊόν του».

Επόμενος σταθμός της «Goodvidio», μετά το συνέδριο του Λονδίνου, είναι το Τέξας, με τη συμμετοχή στην εβδομάδα «South by Southwest». Και όπως αναφέρουν στο blog της «Goodvidio» οι ιδρυτές της, έχουν την αίσθηση ότι το 2015 θα είναι η χρονιά τους.
«Όταν μία εταιρεία είναι ακόμη πολύ νέα και λαμπερή, η αρχή ενός έτους είναι ακόμη πιο συναρπαστική.
 Όπως το άνοιγμα ενός βάζου με φρεσκοκομμένο καφέ στο ξεκίνημα της ημέρας. Όπως νιώθει κάποιος, όταν είναι ο πρώτος που περπατά πάνω στο φρέσκο χιόνι.
Ή σαν να αφαιρεί τις ζελατίνες από ένα ολοκαίνουργιο τηλέφωνο. Μόνο με περισσότερη αδρεναλίνη!
 Έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες για τον χρόνο που βρίσκεται μπροστά μας!» προϊδεάζουν.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου