Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2014

Η αρνητική δημοσιότητα βλάπτει σοβαρά τον τουρισμό


ari1naaΟι πολιτικές εξελίξεις ανέκοψαν τη θετική ροή των κρατήσεων σε ποσοστό πάνω από 50%.

 «Το πρόβλημα στον τουρισμό δημιουργεί η διαχείριση των πολιτικών εξελίξεων και της αρνητικής δημοσιότητας από το εξωτερικό και όχι αυτό καθαυτό το ενδεχόμενο μιας εκλογικής αναμέτρησης.

Εκλογές γίνονται παντού, είναι μέρος της δημοκρατικής διαδικασίας και
δεν επηρεάζουν την τουριστική κίνηση».
Αυτό ήταν το μήνυμα που εξέπεμψαν την περασμένη εβδομάδα οι τουριστικοί φορείς της χώρας, οι οποίοι εμφανίστηκαν ενωμένοι απέναντι στον κίνδυνο να χαθεί το θετικό τέμπο που κερδήθηκε φέτος στον τουρισμό και βλέπουν τώρα τις πρώτες αρνητικές ενδείξεις από την ημέρα που ανακοινώθηκαν οι πολιτικές εξελίξεις για την επίσπευση της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Το ζήτημα των πιθανών επιπτώσεων στον τουρισμό για το 2015 από την κακή πολιτική διαχείριση των τελευταίων ημερών έχει βρεθεί στο επίκεντρο των συζητήσεων - μάλιστα για το συγκεκριμένο θέμα μίλησε και στο Bloomberg ο επικεφαλής της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γιάννης Ρέτσος.

«Ο τουρισμός και οι διακοπές είναι θέμα ψυχολογίας και ακριβώς αυτή την αρνητική ψυχολογία θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτή τη στιγμή», αναφέρει ο κ. Ρέτσος. «Αυτό που μας αγχώνει τη δεδομένη συγκυρία είναι να μην ξαναζήσουμε τις ημέρες του 2012 με την αρνητική δημοσιότητα σε βάρος της Ελλάδας που επηρέασε αρνητικά τον κλάδο.
 Το 2014 ο ελληνικός τουρισμός πέτυχε νούμερα-ρεκόρ λόγω της σωστής στρατηγικής, της καλής συνεργασίας ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και του ανταγωνιστικού ελληνικού προϊόντος. Εξ ου και το αποτέλεσμα για φέτος ότι είμαστε τρία χρόνια μπροστά από τους στόχους μας, όσον αφορά στις αφίξεις με βάση τον οδικό χάρτη της McKinsey για τον τουρισμό έως το 2021.
 Ο τουρισμός είναι έξω από την πολιτική και εκεί θα πρέπει να μείνει». Αντίστοιχη άποψη εκφράζει στο «business stories» και ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γιώργος Τσακίρης.
«Ο τουρισμός λειτουργεί από μόνος του, ωστόσο η καλή εικόνα που θα βγάλει προς τα έξω ένας προορισμός είναι πρωτεύων παράγοντας για την αύξηση της τουριστικής κίνησης», επισημαίνει, προσθέτοντας ότι ακριβώς αυτό θα πρέπει να διαφυλαχθεί τη δεδομένη στιγμή.

«Την περίοδο αυτή συνήθως πραγματοποιείται το 10%-15% των κρατήσεων της επόμενης χρονιάς και αν μέχρι το τέλος Μαρτίου έχει κλείσει το 50%, τότε θα μιλάμε για μια καλή χρονιά», αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Ανδρέας Ανδρεάδης. 

 «Με βάση τα στοιχεία από τις αρχές του Δεκεμβρίου, φαίνεται ότι η θετική ροή των κρατήσεων που σημειωνόταν πριν από τις πολιτικές εξελίξεις έχει ανακοπεί σε ποσοστό πάνω από 50%, όπως προκύπτει από τα συστήματα των ξενοδοχείων, με τους φόβους από πλευράς των tour operators να εντοπίζονται στο ενδεχόμενο απώλειας των προκαταβολών, κοινωνικών αναταραχών, απεργιών, διαδηλώσεων κ.τ.λ.».

Επιπλέον, πληθαίνουν το τελευταίο διάστημα τα ερωτήματα από πλευράς των διοργανωτών συνεδρίων για την πολιτική κατάσταση και το κλίμα στη χώρα και ήδη υπάρχουν περιπτώσεις αλλαγής προορισμού, εκτός Ελλάδας, ή μετάθεσης του προγραμματισμού για αργότερα.

απο το http://news4all.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου