Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

Τα πιο ισχυρά brand names του κόσμου

Μπορεί ένα μήλο να αξίζει 153 δισ. δολάρια; Εάν πρόκειται για το λογότυπο της Apple, ναι μπορεί.

Σύμφωνα με νέα έρευνα, το brand name της Apple είναι πλέον το ακριβότερο στον κόσμο. Με την αξία του ονόματός της να αυξάνεται κατά 859% από το 2006 μέχρι σήμερα, η εταιρεία του Στιβ Τζομπς ξεπέρασε την Google, που παρέμενε στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης εδώ και τέσσερα χρόνια.

Παρά την επιτυχία του iPhone, η εταιρεία ερευνών Millward Brown, που ανήκει στο διαφημιστικό κολοσσό WPP, θεωρεί ότι αυτό που έκανε την Apple το πιο ακριβό brand στον κόσμο ήταν στην πραγματικότητα το iPad. «Η Apple καταρρίπτει τους κανόνες σε ό,τι αφορά το μοντέλο τιμολόγησης. Ουσιαστικά, ακολουθεί το πρότυπο των brands ειδών πολυτελείας, όπου όσο υψηλότερη είναι η τιμή του προϊόντος, τόσο περισσότερο ο κόσμος επιθυμεί να το αγοράσει», εξηγεί ο Πίτερ Γουολς, στέλεχος της Millward Brown. Τέτοια επιτεύγματα απαιτούν εκτός από προσεκτικό σχεδιασμό και συνεχή φροντίδα. «Είναι ξεκάθαρο ότι κάθε υπάλληλος της Apple, από τον Στιβ Τζομπς και τον Τιμ Κουκ (σ.σ. το μάνατζερ που ‘τρέχει’ την εταιρεία όσο διαρκεί η αναρρωτική άδεια του διάσημου ιδρυτή της) έως τον τελευταίο μαθητευόμενο του καλοκαιριού, αντιμετωπίζει την προστασία και τη βελτίωση του brand ως πρώτη προτεραιότητα», επισημαίνει η έρευνα.

Ασφαλώς, η Apple ευνοείται από τις τάσεις της εποχής. Η άνοδος των κοινωνικών μέντια αποτυπώνεται στη λίστα της Millward Brown: για πρώτη φορά στα έξι χρόνια που γίνεται η έρευνα, το Facebook συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο πολύτιμα brand names. Η αξία του ονόματός του αυξήθηκε τον τελευταίο χρόνο κατά 246%, περισσότερο από οποιουδήποτε άλλου, και διαμορφώθηκε στα 19,1 δισ. δολάρια, καθώς οι τελευταίες εκτιμήσεις ανεβάζουν την αποτίμηση της εταιρείας του Μαρκ Ζούκερμπεργκ στα 70 δισ. δολάρια.

Καθώς οι συνήθειες των καταναλωτών προσαρμόζονται στην ψηφιακή εποχή, το άλλοτε πανίσχυρο brand name της Wal Mart, της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ παγκοσμίως, υποσκελίστηκε από εκείνο της ιντερνετικής Amazon. Δυναμική άνοδος και για το Baidu, την ιστοσελίδα αναζήτησης που ανταγωνίζεται την Google στην κινεζική αγορά. Με τους Κινέζους καταναλωτές να αποτελούν τη νέα μεγάλη δύναμη στο διεθνές μάρκετινγκ, το Baidu έφτασε να αξίζει 22,6 δισ. δολάρια και να αποτελεί το 29ο πολυτιμότερο brand του κόσμου.

Τα 12 από τα 100 ισχυρότερα ονόματα διεθνώς προέρχονται από την Κίνα. Η China Mobile βρίσκεται στην 9η θέση της λίστας.

Δείτε εδώ ολόκληρη τη λίστα.

Μεγάλη επιστροφή για κάποιους από την… παλιά φρουρά

Τα εικονικά brand names που έχτισαν την Επιχειρηματική Αμερική δεν μεσουρανούν πια στην εποχή των social media και της νέας γενιάς καταναλωτών από τις αναδυόμενες χώρες. Τα πιο γνωστά ονόματα του λεγόμενου Παλιού Κόσμου, όπως η Coca-Cola, το Marlboro και η General Electric δεν έχουν πια την αίγλη του παρελθόντος. Σιγά-σιγά τους την κλέβουν τα εμπορικά σήματα της νέας εποχής. Όμως, η McDonald’s, που ιδρύθηκε το 1940 στην Καλιφόρνια και αποτέλεσε ένα από τα σύμβολα της αμερικανικής κουλτούρας ανά τον κόσμο, ανέβηκε φέτος δύο θέσεις στην κατάταξη της Millward Brown με τα πολυτιμότερα brands, και βρέθηκε στην τέταρτη θέση παγκοσμίως.

Αλλάζοντας το μενού της, καθώς αντιλήφθηκε έγκαιρα ότι ο κόσμος στρέφεται προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, και προσαρμόζοντας τα προϊόντα που προσφέρει στις διατροφικές συνήθειες των τοπικών αγορών, η McDonald’s επωφελήθηκε από την άνοδο της κατανάλωσης στις αναδυόμενες αγορές. Όταν οι Κινέζοι ανακάλυψαν το fast food, η αξία της McDonald’s εκτινάχθηκε στα 81 δισ. δολάρια.

Από χρυσάφι το μονόγραμμα της Louis Vuitton

Στη βιομηχανία ειδών πολυτελείας κανένα brand name δεν συγκρίνεται με το περίφημο μονόγραμμα LV της Louis Vuitton. Για έκτη συνεχή χρονιά ο γαλλικός οίκος μόδας κέρδισε τον τίτλο του πολυτιμότερου brand στην κατηγορία του.

Μάλιστα, η αξία του αυξήθηκε κατά 23% σε σχέση με το 2010 και πλέον υπολογίζεται στα 24,3 δισ. δολάρια. Που σημαίνει ότι το όνομα Louis Vuitton αξίζει περίπου όσο τα Hermes, Gucci και Chanel μαζί, τα οποία σύμφωνα με την έρευνα είναι τα αμέσως επόμενα πολυτιμότερα brands, αφού βρέθηκαν στη δεύτερη, τρίτη και τέταρτη θέση της λίστας ειδών πολυτελείας.

Σύμφωνα με την Millward Brown, η επιτυχία της Louis Vuitton έγκειται στο ότι έγινε σύμβολο κύρους στις αναδυόμενες υπερδυνάμεις της Βραζιλίας, της Ρωσίας, της Ινδίας και της Κίνας. Εκ παραλλήλου, τα προϊόντα της αγοράζονται πάντα και από το «παλιό χρήμα» της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Οι φημισμένες τσάντες του οίκου πείθουν τους καταναλωτές ότι αποτελούν ένα πολύ αποκλειστικό προϊόν που απευθύνεται σε λίγους, έστω και εάν στην πραγματικότητα δεν πρόκειται παρά για μαζικής παραγωγής είδη που έχοντας κατακτήσει τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς μεσοαστούς, «συστήνονται» τώρα επιτυχώς και στη μεσαία τάξη που δημιουργείται στον αναδυόμενο κόσμο.

Ο ισχυρός άνδρας της LVMH Louis Vuitton Moet Hennessy, Μπερνάρ Αρνό, κέρδισε μία ακόμα πρωτιά. Αφότου αγόρασε το 20,2% της Hermes, με απώτερο στόχο να αποκτήσει το 100% του ιστορικού γαλλικού οίκου, το brand name της εταιρείας ανατιμήθηκε κατά 41%, περισσότερο από κάθε άλλο στα είδη πολυτελείας. Το όνομα Hermes αξίζει σήμερα 11,9 δισ. δολάρια, της Gucci, μεγάλης ανταγωνίστριας της Louis Vuitton, δείχνει να χάνει τη λάμψη του, αφού υποτιμήθηκε κατά 2%, στα 7,45 δισ. δολάρια.

Πηγή: Ισοτιμία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου