Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Η μορφή των επιχειρήσεων έχει αλλάξει, τονίζει η Ernst and Young

Τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο παγκόσμιο επιχειρησιακό πεδίο μετά την οικονομική ύφεση και τις οποίες οι επιχειρήσεις θεωρούν μόνιμες επισημαίνει στην τελευταία της μελέτη η Ernst & Young.

Συγκεκρμένα, σύμφωνα με την έρευνα Planning for growth (Προγραμματίζοντας για την ανάπτυξη), στην οποία συμμετείχαν ανώτατα στελέχη απ΄ όλο τον κόσμο, μόνο το 68% των ερωτηθέντων αναμένει οικονομική βελτίωση έως το 2011, ενώ το 71% δεν έχει πολύ υψηλότερες προσδοκίες για το 2012.

Η μελέτη εξετάζει τις αλλαγές που αναμένονται στην παγκόσμια οικονομία μετά την οικονομική ύφεση, το κατά πόσο οι αλλαγές στην παγκόσμια αγορά θα έχουν προσωρινό ή μόνιμο χαρακτήρα και εάν θα επηρεαστεί ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες μετρούν την απόδοσή τους. Το πόρισμα δίνει μια εικόνα των επόμενων τριών ετών από την οπτική γωνία του επιχειρηματικού κόσμου και διερευνά τις μακροπρόθεσμες αντιδράσεις που σχεδιάζουν οι επιτυχημένες εταιρείες.
Ο κ. Παναγιώτης Παπάζογλου, Διευθύνων Σύμβουλος της Ernst & Young Ελλάδος και επικεφαλής του ελεγκτικού τμήματος, ανέφερε: "Μια ολόκληρη γενιά άλλαξε στάση ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης της χρηματοοικονομικής διαχείρισης και του μοντέλου εταιρικής διοίκησης ως αποτέλεσμα των δεδομένων των τελευταίων τριών ετών. Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι έναν πιο ισορροπημένο, λιγότερο ριψοκίνδυνο δρόμο προς την ανάπτυξη, με ενδεχομένως χαμηλότερες βραχυπρόθεσμες αποδόσεις, αλλά με πολύ πιο βιώσιμα μακροπρόθεσμα οφέλη σε σχέση με την επιτυχή διαχείριση. Οι μελλοντικοί ηγέτες της αγοράς θα είναι εταιρείες που θα διακρίνονται τόσο από επιχειρηματικό πνεύμα όσο και από ευελιξία. Πρωταγωνιστές για το 2012 θα αναδειχτούν όσοι θα είναι ικανοί να λαμβάνουν και να υλοποιούν καίριες αποφάσεις".

Τέσσερις στις δέκα εταιρείες απάντησαν ότι δεν αναμένουν να επιστρέψουν οι επιχειρήσεις τους στις προ οικονομικής κρίσης "φυσιολογικές" συνθήκες: πρόκειται για μία αύξηση περίπου της τάξεως του 25% σε σύγκριση με τα περυσινά αποτελέσματα της ίδιας έρευνας. Η μετατόπιση της ισχύος σε νέους οικονομικούς γίγαντες όπως η Κίνα και η Ινδία, καθώς και οι πρόσθετοι κανονισμοί, οι αυξημένοι φόροι και η ενδεχόμενη επιστροφή του πληθωρισμού θεωρούνται σημαντικοί παράγοντες που θα μειώσουν την κερδοφορία των επιχειρήσεων.

Ο Lars Weigl, Global and EMEIA Performance Improvement Leader πρόσθεσε: "Τα τελευταία χρόνια οι αλλαγές στην αγορά ήταν συνταρακτικές και οι περισσότερες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο αντιμετωπίζουν πλέον μείωση της ζήτησης από 20% έως 50%. Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας μας, οι ερωτηθέντες εκτιμούν, ότι όταν εξέλθουν από την κρίση, θα βρεθούν μέσα σε ένα εκ βάθρων αλλαγμένο επιχειρηματικό τοπίο".

Ένα θέμα που ανακύπτει από τα πορίσματα -τόσο σε σχέση με την προοπτική της αγοράς όσο και με τον σχεδιαζόμενο τρόπο αντίδρασης των επιχειρήσεων- είναι η αναμενόμενη αύξηση της αστάθειας και της πολυπλοκότητας. Οι αγορές πρόκειται να δουν σημαντικές διακυμάνσεις στην ανάπτυξη, και τόσο ο όγκος όσο και το εύρος των αλλαγών αναμένεται να αυξηθεί. Προβλέπονται ακόμη πιο αυστηροί κανονισμοί και η αυξημένη επιφυλακτικότητα θα κάνει τις επιχειρήσεις να στρέψουν εκ νέου τις προσπάθειές τους στην καινοτομία σε επίπεδο προϊόντων και διαδικασιών, παρά στα οικονομικά.

Δύο βασικοί παράγοντες εμφανίζονται ως ζωτικής σημασίας για τη μελλοντική επιτυχία των εταιρειών: αφενός η ταχύτητα με την οποία μια επιχείρηση μπορεί να ανταποκριθεί στις ευκαιρίες αλλά και τις απειλές, και αφετέρου η ενίσχυση της ευελιξίας στον τρόπο λειτουργίας της ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται έγκαιρα.

Ο Weigl συμπληρώνει: "Για να ευδοκιμήσουν οι εταιρείες στο νέο επιχειρησιακό περιβάλλον, πρέπει να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά, να επικεντρώνονται στις κύριες δραστηριότητές τους, να εστιάζουν στη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών, να βελτιώνουν την αλυσίδα προμηθειών ώστε να μειώνουν το χρόνο εισαγωγής στις αγορές και να ενισχύσουν την καινοτομία και την προσαρμοστικότητά τους ώστε να βελτιστοποιούν την πρόσβαση στις αγορές και το εύρος των προϊόντων/υπηρεσιών με στόχο την αξιοποίηση των ευκαιριών προσέλκυσης νέων πελατών".

Πολλές εταιρείες έχουν ήδη αρχίσει να αναθεωρούν το επιχειρησιακό τους μοντέλο και σχεδιάζουν αλλαγές στον τρόπο που λειτουργούν και μετρούν την απόδοσή τους: παρότι οι πέντε κορυφαίοι δείκτες απόδοσης αναμένεται να παραμείνουν οι ίδιοι, υπάρχει μια σημαντική μετατόπιση από ποσοτικές σε ποιοτικές και άλλες σχετικές βάσεις μέτρησης, οι οποίες λειτουργούν ως βασικοί δείκτες απόδοσης (key performance indicators - KPIs).

Οι ερωτηθέντες ανέφεραν ότι σε όλο το εύρος των εταιρειών τους θα πρέπει να γίνουν σημαντικές αλλαγές, που θα επηρεάσουν κάθε επιχειρησιακό τομέα: περίπου το 75% θεωρεί ότι θα απαιτηθεί ουσιαστικός αριθμός αλλαγών, αλλά το 40% εκτιμά ότι οι αλλαγές αυτές θα είναι πολύ πιο εκτεταμένες.

ΠΗΓΗ:voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου